Problem med sniglar? Bygg en pyramid!

Jag satt och läste en bok i förmiddags och då fick jag lära mig att förr(för ganska länge sen) använde man sniglar som smörjmedel. Egyptierna använde de små liven för att det skulle vara lättare att flytta runt stora stenblock och vi(svenskarna) smorde vagnshjul.

Kanske är det därför att vi i dag inte bygger pyramider eller använder vagnshjul i någon större utsträckning som många i dag upplever att de det har blivit så mycket sniglar överallt.

Vad gör du med sniglarna?   


Kommentarer
Postat av: Lisa

Eftersom jag bor nagonstans mittemellan dig och Egyptierna sa lutar det väl at pyramidmetoden. Fast med tanke pa hur dyrt det är med stora stenblock och att med den mängd sniglar vi brukar ha, sa rutschar säkert pyramiden snabbt iväg till andra sidan av stan och snigeläggen som blev kvar ger mig snabbt nya sniglar... Har du ingen annan bra idé?

Postat av: Munin

Jag brukar låta dom små liven vara, vad har dom gjort mig för ont. Sniglar med hus flyttar jag t.om på när dom är ute och irrar runt på gångbanorna om kvällarna. Fota dom är roligt också :D

2010-01-31 @ 14:23:28
URL: http://www.muninet.se/fotograf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Luleå
Detaljerad prognos